(täieneb lähi 2 nädala jooksul)

NAUTY täiendamine

Saada ülevaade graafidega manipuleerimise programmist Nauty ning seda täiendada. Vajadus oleks lisada isomorfismi tuvastaja, võimalusel ka maksimaalse kliki leidmine. Töö eeldab programmeerimist keeles C. Töö sooritaja saab hea ülevaate teadaolevalt kiireimast graafide loendamisprogrammist (lisaks selle muud võimalused) ning proovile panna enda programmeerimisoskust.

Lausearvutusvalemite translaatori täiendamine (VALITUD)

Olen välja töötanud nn lausearvutusvalemite translaatori, mis etteantud parameetritega lausearvutusvalemist leiab sellele vastava parameetriteta lausearvutusvalemi. Loodud on hulk võimalusi (keele reegleid), mida siinkohal on vaja täiendada. Selle töö sooritamisel saab tutvuda keele loomisega, selle reeglitega ning saada aru, kuidas töötab translaator. Ilmselt on vaja programmeerida keeles C. Vajadus tuleb asjaolust, et palju graafiprobleeme saab kirjeldada parameetritega lausearvutusvalemite abil. Kontrollimaks, kas konkreetsel graafil on see omadus või kui palju sellise omadusega graafe leidub, tuleb leida sellele vastav nn tavaline lausearvutusvalem. Selle kehtestavate väärtustuste arv ongi seda omadust rahuldavate graafide arv. Täiendatud valmisprogramm on abiks teaduslike eksperimentide läbiviimisel.

Rekursiooni käsitlemine selle õpetamisel (VALITUD)

Uurimustöö rekursiooni õpetamisest. Teema, mille omandamisse suhtutakse algoritmidealases kirjanduses väga möödaminnes (ja enamjaolt ei käsitletagi), osutub metoodilise käsitlusviisi ülesehitamisel suureks väljakutseks. Vaja on uurida, kuidas teistes ülikoolides seda teemat õpetatakse, milliseid ülesandeid esitatakse ning millistele tehnilistele oskustele selle õpetamisel tähelepanu pööratakse. Uurimustöö on vajalik meie algoritmidealase kursuse parendamiseks. Lõpptulemuseks pakume välja ülesnnete komplekti ja põhjendame, miks just need ülesanded "treenivad" vajaminevaid oskusi.

Magasini ja vastava printsiibi käsitlemine selle õpetamisel (VALITUD)

Uurimustöö magasini ja vastava printsiibi õpetamisest. Selle raames on vaja välja selgitada, milliseid selleteemalisi ülesandeid esitatakse teistes ülikoolides, see kokku koguda ja teha järeldused. Vastav ülesannete lahendusprintsiip on kasutusel juba põhikoolis aritmeetiliste avaldiste väärtuste leidmisel, ometi vastavat efektiivset algoritmi (avaldise väärtuse leidmiseks) koolis ei õpetatagi. Milliseid selle teemaga haakuvaid tavaelulisi probleeme me lahendame sel viisil, milliseid oleks vaja käsitleda programmeerimiskursustel, seda uurimegi. Lõpuks pakume välja ka ülesannete komplekti, mis seda teemat võiks parimal viisil õpetada ülikoolis.

Testikomplekt ainele "Algoritmid ja andmestruktuurid"

Eesmärgiks on luua testikomplekt aine "Algoritmid ja andmestruktuurid" mõne teema üliõpilasele paremaks omandamiseks. Teemadeks on kahendpuud, graafid ja paisktabelid. Milline neist realiseerimiseks valida, sõltub töö tegija huvist. Peale kasulikkuse üldises plaanis saab töö autor ka süvendatud teadmise antud valdkonnast. Töö täpne skoop sõltub kokkuleppest töö juhendajaga.

Mingi (oma) rakenduse programmeerimine

Kui üliõpilasel on oma teema ja see eeldab mingi rakenduse programmeerimist, siis võin aidata uurida sellise teema sobivust lõputööks ja välja pakkuda juhendaja, kui ma ise ei ole pakutavas valdkonnas asjatundja.

Kontakt: ahti.peder@ut.ee,Liivi 2-336.